17. 2. 2023

Stále hlasujete cez emaily?

Hlasujete cez emaily? Na správu bytového domu a elektronické hlasovanie si radšej vyberte spoľahlivejší a efektívnejší nástroj.

Hlasujete cez emaily? Na správu bytového domu a elektronické hlasovanie si radšej vyberte spoľahlivejší a efektívnejší nástroj.

Elektronické hlasovanie sa stáva čoraz vyhľadávanejším. Ako si však vybrať zo širokej ponuky?  

Položte si jednoduchú otázku „Čo od elektronického hlasovania potrebujem?“  Je to vysoká účasť hlasujúcich? Bezpečnosť údajov? Ľahkosť používania a automatické vyhodnocovanie, ktoré počíta aj so závažnosťou otázok a spoluvlastníckymi pomermi? Alebo je pre vás dôležitá rýchla dostupnosť k podkladom a dokumentom? Niekedy nie je nutné, aby ste robili kompromisy – niekedy stačí hľadať to riešenie, ktoré je pre vás stvorené. 

 

  1. Vyberajte to, čo spoľahlivo uľahčí vašu prácu a spĺňa legislatívu 

Má daná spoločnosť s elektronickým hlasovaním relevantné skúsenosti?  Pýtajte sa na referencie a informácie, či elektronické hlasovanie danej spoločnosti akceptujú banky, poisťovne, stavebné úrady či ŠFRB. Zvážte, či je daný nástroj užívateľsky jednoduchý na ovládanie a či má zautomatizované procesy. Príkladom môže byť automatické vyhodnocovanie výsledkov elektronického hlasovania, či automatické zasielanie notifikácií o hlasovaní vlastníkom bytov.

 

  1. Hľadajte nástroj priamo tvorený pre správcov 

Nie každý si uvedomuje, že e-maily, chaty, Google dokumenty či skupiny na sociálnych sieťach nie sú nástrojmi na správu bytového domu. Problémom je pracnosť, roztrúsenosť alebo absencia dôležitých informácií, ako sú napríklad spoluvlastnícke pomery. A práve tie sú z pohľadu kvality elektronického hlasovania najpodstatnejšie. Preto je dôležité si preveriť, či platforma, pre ktorú padlo rozhodnutie, spĺňa aj tieto atribúty –  či daný systém počíta s akýmikoľvek spoluvlastníckymi pomermi.

 

  1. Dbajte na bezpečnosť 

Práca s citlivými údajmi si vyžaduje ich zabezpečenie a ochranu pred zneužitím. Preto je potrebné sa pri výbere dodávateľa týchto služieb zaujímať aj o to, či je súčasťou dohody o poskytovaní služieb aj podpis zmluvy o osobných údajoch/GDPR. 

 

  1. Na cenu sa pýtajte priamo

Treba si dávať pozor na skryté poplatky. Nedajte sa nalákať na to, že je niečo zadarmo. Nie je to celkom pravda. Samozrejmosťou by malo byť podrobné preštudovanie si priložených zmlúv, aby vás nič nepríjemné nemohlo v budúcnosti prekvapiť. Neplaťte zbytočne za službu, ktorá vám neprinesie želaný efekt. Stavte na dobrý pomer kvalita vs. cena. 

 

  1.  Ak vám niečo nie je jasné, pýtajte sa

To platí pri každom rozhodovaní. Pýtajte sa napríklad či daná spoločnosť preberá zodpovednosť v prípade napadnutia hlasovania vlastníkom a ako je táto situácia ďalej riešená. A ak neviete na čo sa pýtať, sme presvedčení, že kvalitný dodávateľ služby prevezme iniciatívu a bude sa pýtať za vás, aby ste na nič podstatné nezabudli. 

 

Spoločnosť resitech ako prvá na Slovensku vyvinula elektronické hlasovanie v spolupráci s bankami, správcami a právnymi asociáciami, čím sme zadefinovali štandard elektronického hlasovania na Slovensku. Elektronické hlasovanie resitech automaticky pracuje so spoluvlastníckymi podielmi, so závažnosťou každej danej otázky a automaticky vyhodnocuje výsledky hlasovania, ktoré akceptujú banky, úrady, PSS či ŠFRB.

 

Zmluvne sa zaväzujeme k prísnemu dodržiavaniu ochrany osobných údajov a v prípade napadnutia výsledkov elektronického hlasovania, spoločnosť resitech preberá zodpovednosť a aj ďalšie riešenie vzniknutej situácie v spolupráci s našimi právnikmi.

 

Komunikačná platforma tvorí pevné zázemie a komunikačný základ, ktorý predchádza elektronickému hlasovaniu. Cena našich služieb je dostupná – jeden byt na jeden rok stojí toľko, čo šálka kávy.

 

www.resitech.sk