19. 5. 2025
Denne sa do aplikácie resitech prihlási viac ako 1100 vlastníkov!
Digitálne technológie si našli pevné miesto aj v správe bytových domov – a aplikácia resitech je toho dôkazom. Nie je to len technické riešenie pre správcov, ale nástroj, ktorý vlastníci reálne používajú. Denne sa do nej prihlási v priemere viac ako 1100 ľudí, ktorí si cez ňu prezerajú oznamy, hlasujú, sledujú opravy alebo komunikujú so správcom. A robia to vo chvíli, ktorá im vyhovuje – bez čakania, bez papierov, bez komplikácií.
V tomto blogu sa pozrieme na to, prečo je resitech pre vlastníkov prirodzenou voľbou, prečo aj staršia generácia nemá problém zapojiť sa, aké výhody prináša pre správcov, a ako to celé funguje aj vtedy, keď vlastníci technológie nevyužívajú. Nechýba ani pohľad správcu z praxe, ktorý potvrdzuje, že moderná komunikácia nie je budúcnosť, ale prítomnosť.
Resitech je pre vlastníkov prirodzenou voľbou preto, lebo šetrí čas a dáva veci do poriadku. V aplikácii vlastníci nájdu všetky dokumenty k svojmu bytu, oznámenia od správcu, aj aktuálne informácie o dianí vo vchode. Keď sa niečo deje – či už porucha, výpadok alebo nové rozhodnutie – vlastník sa to dozvie hneď. A ak potrebuje niečo riešiť, urobí to cez aplikáciu. Rýchlo, jednoducho, bez zháňania.
Silnou stránkou je aj elektronické hlasovanie resitech. Vlastníci nemusia byť fyzicky prítomní, aby rozhodovali. Zahlasujú z pohodlia domova. Majú tak kontrolu, prehľad a reálny vplyv na chod svojho bytového domu. Vďaka tomu sa z pasívneho prijímateľa oznamov stáva aktívny spolurozhodovateľ. A to všetko spôsobom, ktorý je pohodlný, jasný a dostupný každému.
Štatistický úrad SR: „Až 8 z 10 obyvateľov Slovenska dnes surfuje a získava informácie cez mobilný internet. Zaujímavosťou je, že internet cez mobil už využíva aj značná časť – až 43 % mladších seniorov vo veku 65 až 74 rokov.“

Digitálne nástroje sa teda stali prirodzenou súčasťou života aj tej generácie, o ktorej sa kedysi hovorilo, že „na to už nemá vek“. Realita je iná. Aj seniori dnes komunikujú cez aplikácie, čítajú si správy online, posielajú si rodinné fotky, vybavujú banku – a áno, hlasovanie o veciach v dome im tiež nie je cudzie. A sme radi, keď nás práve táto generácia kontaktuje a pýta sa na to, čo im nie je jasné. Je to nielen príjemné, ale aj mimoriadne povzbudzujúce.
Aj na základe ich otázok sme pre vás vypracovali odpovede na ich najčastejšie otázky v súvislosti s elektronickým hlasovaním: Všetko, čo potrebujú vlastníci bytov vedieť o elektronickom hlasovaní.
Samozrejme, sú medzi nami aj vlastníci, ktorí technológie nepoužívajú a používať nebudú alebo nechcú. A je to v poriadku. Pre nich sa to totiž vôbec nič nemení. Rovnako ako doteraz dostanú všetky informácie klasickým spôsobom – listom, oznamom vo vchode, papierovým hlasovaním. Zmenu však eviduje správca, ktorý nemusí veci robiť dupľovane. Stačí, že oznam, hlasovacie listiny či iné dokumenty z resitechu vytlačí.
Keďže správca eviduje v resitechu všetkých vlastníkov má to viacero výhod. Napríklad, v prípade písomného hlasovania si môže fyzicky odovzdané hlasy vlastníkov nechať prepočítať cez resitech. A ak si to vlastník rozmyslí a požiada o prístup môže sa pripojiť či odpojiť kedykoľvek.
Upozorňujeme však, že elektronicky hlasovať môže každý vlastník bytového/nebytového priestoru, ktorý poskytol správcovi svoju e-mailovú adresu a súhlasil s elektronickou komunikáciou. Takýto vlastník obdrží notifikačný e-mail od spoločnosti resitech.
Resitech v bytovom dome otvára nové možnosti pre tých, ktorí majú záujem, nikoho nenúti meniť zaužívané zvyky. A tak je to správne. A o to viac si ceníme, keď sa aj tí menej technickí vlastníci rozhodnú zapojiť. Ak ste o resitechu ešte nepočuli, určite si pozrite video, ktoré pre vás pripravil Jakub Kulich. Nájdete ho na tomto odkaze: Ako používať resitech? Ako hlasovať cez resitech?

Resitech nie je len o technológii ako takej. V skutočnosti je to nástroj, ktorý mení spôsob, akým sa vlastníci a správcovia rozprávajú. A nielen rozprávajú – ako sa informujú, ako sa rozhodujú, ako si navzájom rozumejú. Čo sa kedysi muselo riešiť hodiny, dnes prebieha za pár kliknutí, no s rovnakou vážnosťou a s oveľa väčšou prehľadnosťou. Správcovia môžu bez zdržania posielať dokumenty, zverejňovať oznámenia, spúšťať hlasovania. Vlastníci ich dostanú okamžite, môžu reagovať, pýtať sa, komentovať. Komunikácia sa tak nestáva príťažou, ale nástrojom dôvery.
Aj samotná správa domu je vďaka tomu jednoduchšia. Jozef Beck ml., riaditeľ, SPOLBYT, s.r.o. Poprad: „Pôsobnosť našich zákazníkov je v rámci celej Európy. Nevieme si predstaviť ako inak by sme si plnili povinnosť a informovali ich. Či už pridávame oznam, zasielame správy, vyhlasujeme hlasovanie, alebo komunikujeme opravu poruchy, vďaka notifikáciám majú naši zákazníci vždy aktuálne informácie.“
Lebo áno – svet sa mení. A digitalizácia už nie je trend, ale realita, ktorá sa dotýka každého odvetvia. Resitech nie je cieľ, je to cesta. Cesta, ako sa správa domov stáva prehľadnejšou, účinnejšou a pohodlnejšou.
Ak aj vás resitech oslovil, vedzte, že sme tu pre vás. Kontakt na členov nášho tímu nájdete na stránke resitech v časti kontakty.
Prihláste sa aj vy na odber nášho newslettera.
Dostávajte pravidelné informácie a inšpirácie z oblasti správy bytových domov, informácie o technológiách či príležitostiach čerpania finančných prostriedkov a pod. Zasielame ho takmer každý mesiac v roku. 🙂
© 2025 resitech s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vážime si vaše súkromie
Stránka resitech.sk používa súbory cookies. Cookies používame na analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne.