23. 9. 2022
Elektronické hlasovanie v praxi – vyššia účasť, aj lepšie vzťahy
Veľakrát sa nám stáva, že sa stretávame s jednoduchými problémami správcov, ktoré sa však nedarí dlhodobo vyriešiť. Príčina má často rovnaký dôvod, a tým je nízka účasť hlasujúcich na schôdzach a písomných hlasovaniach. Dlhotrvajúce schvaľovanie návrhov majú pritom jednoduché riešenie, ktoré je na dosah.
Veľakrát sa nám stáva, že sa stretávame s jednoduchými problémami správcov, ktoré sa však nedarí dlhodobo vyriešiť. Príčina má často rovnaký dôvod, a tým je nízka účasť hlasujúcich na schôdzach a písomných hlasovaniach. Dlhotrvajúce schvaľovanie návrhov majú pritom jednoduché riešenie, ktoré je na dosah.
Elektronické hlasovanie je rozhodne najúčinnejší nástroj, ktorý ovplyvňuje efektivitu práce správcov, ale aj fungovanie vlastníkov bytových domov. „Resitech odporúčam doslova aktívne, kadiaľ chodím. Cena za túto službu je podľa mňa úplne minimálna, prínos však obrovský.” Pripravili sme pre Vás krátke zhrnutie poznatkov z praxe od našich spokojných užívateľov. Možno v nich nájdete aj kúsok vlastného správcovského sveta a inšpirujete sa našimi riešeniami.
Čo bol pre vás ako správcu najvýraznejší problém?
„Pri 72 bytoch bola mojím najväčším problémom zastihnuteľnosť ľudí. Bolo ťažké spojiť sa so všetkými a dohodnúť sa s nimi, či už sa jednalo o opravy alebo bytové schôdze. Viem si predstaviť, ako resitech ušetrí čas hlavne správcom vo veľkých mestách, ktorí majú na starosti množstvo bytov. Určite im to pomôže posunúť sa dopredu.“ Matej Byrtus, bytový dom Čadca, 72 bytov
Pán Byrtus opisuje aj jeho cestu k resitechu. Po niekoľkých neúspešných pokusoch si uvedomil, že potrebuje nájsť riešenie, ktoré bude vyhovovať väčšine. Primárne hľadal riešenie na elektronické hlasovanie. „Hľadal som na internete možnosť, ako riešiť problémy správcov, predovšetkým kvôli elektronickému hlasovaniu. Aj keď sa obyvatelia nášho bytového domu zatiaľ “oťukávajú”, na čo všetko sa dá resitech využiť, už sme stihli za ten krátky čas riešiť rôzne drobnosti, od odpadkov až po krádež bicykla. V tomto vidím veľkú výhodu, všetci sú hneď informovaní.“
„Ako správca najviac oceňujem, že je to jednoduchý systém, orientujú sa v ňom aj starší ľudia. Jeho výhodou sú úspora času a elektronické hlasovanie, ktoré, ako som pozeral, nemá v takomto formáte a úrovni zatiaľ nikto iný na Slovensku.“ (M. Byrtus)
Čo vás viedlo k vyskúšaniu novej komunikačnej platformy pre správu bytových domov?
„Povedal som si, že skúsim a uvidím, ako to bude fungovať. A funguje to výborne. Ľudia si takto zdieľajú informácie, o ktorých som dokonca nevedel ani ja. Osvedčilo sa nám to napríklad pri problémoch s vonkajšími žalúziami – predtým všetci rad za radom volali kvôli technickému problému mne a zisťovali informácie, dnes ich zdieľame všetci, takže ušetrím čas,“ Viktor Balog, bytový dom Michalovce, 45 bytov. Možnosť pridávania príspevkov na nástenku umožňuje rýchlu komunikáciu medzi susedmi a šetrí tak čas, aj energiu.
„Problémom nášho bytového domu boli smetné koše, ktoré zdieľame s vedľajšou budovou. Postupne sa nám okolo nich začal zbierať odpad, ktorý lákal hlodavce. Tak sme ich okolie upratali, odfotili a napísal som k tomu všetkým spoločný príspevok. A situácia sa zrazu zmenila k lepšiemu.“ Niekedy malé kroky, ktoré sú odkomunikované správnym spôsobom prinesú reálne výsledky.
„Oceňujem, že ľudia cez aplikáciu resitech nekomunikujú agresívne. Vystupujú pod svojím menom, takže zbavení anonymity sa chovajú kultivovane. Pôvodne som mal veľký problém s hlasovaním, pretože majitelia bytov boli ťažko zastihnuteľní. Obehnúť a zastihnúť všetkých ľudí v bytovom dome kvôli hlasovaniu mi trvalo niekoľko dní. Zároveň som chcel nejakým spôsobom zdieľať informácie, ale nie všetci používali rovnaké aplikácie. Preto som hľadal novú platformu, na ktorej by sme sa stretli všetci.“ (V. Balog) Zjednotenie komunikácie napomáha k porozumeniu, každý vie, že na jednom mieste nájde všetko potrebné a tak nevzniká zbytočný informačný šum.
Ako ste sa dozvedeli o elektronickom hlasovaní resitech?
„O resitechu som sa dozvedel úplnou náhodou na výstave v Košiciach, dostal som sa na prednášku, ktorú ste tam robili. Keďže ma zaujala, hneď som začal zisťovať viac informácií a rovno na mieste som tento systém pre náš bytový dom zakúpil. Najväčšie pozitívum je určite úspora času, elektronické hlasovanie a zbieranie informácií na jednej platforme. Majitelia bytov mi zase posielajú foto, keď je potrebné niečo opraviť v spoločných priestoroch.“ Urýchlenie komunikácie a hlavne jej transparentnosť vedie k vyššej spokojnosti všetkých zainteresovaných strán. Správca šetrí svoj čas a zároveň dokáže promptne reagovať na požiadavky vlastníkov. Takže všetky strany sú spokojné.
„Resitech odporúčam doslova aktívne, kadiaľ chodím. Cena za túto službu je podľa mňa úplne minimálna, prínos však obrovský. Ak by mi to aj ľudia z nášho bytového domu neodsúhlasili, tých 9 eur mesačne za celý bytový dom by som obetoval z vlastného. Prináša mi to totiž obrovskú úsporu času. Našťastie, u nás nebol nikto proti, každý na resitech zareagoval pozitívne.“ (V. Balog) V dnešnej dobe, kedy je nevyhnutné byť efektívny a strážiť si vlastný čas je každá možnosť, ako si zjednodušiť život vítaná. Aplikácia resitech je vyvíjaná pre správu bytových domov a tak pasuje na množstvo rôznych procesov v správe, ktoré zjednodušuje, dokonca množstvo administratívy robí za Vás.
Ako vnímate resitech s odstupom času?
„Resitech máme od októbra 2021. Naozaj sa za ten čas zvýšila účasť na hlasovaní, zo 101 vlastníkov sa zúčastnilo až 88. Mne ako predsedovi spoločenstva systém pomáha najmä v posielaní oznamov. Je to oveľa rýchlejšie a jednoduchšie ako posielanie emailov jednotlivým vlastníkom bytov.“ Jana Miškovičová, predsedkyňa spoločenstva MÁNES, Bratislava, 96 bytov a 5 nebytových priestorov
„Z pohľadu správcu oceňujem naozaj jednoduchú a rýchlu komunikáciu. Čo sa týka vlastníkov, tak ich potešil jednoduchý spôsob hlasovania. Úsporu času a jednoduché hlasovanie ocení rozhodne každý správca. Elektronicky sme hlasovali o voľbe predsedu, členov rady a tiež o výmene stupačiek čerpaním finančných prostriedkov úverom zo ŠFRB.“ Komplexné využitie aplikácie resitech nie len na komunikáciu a zálohu administratívnej činnosti, ale predovšetkým na zefektívnenie procesov a ušetrenie času je výraznou zmenou v správcovstve.
Raz vidieť je lepšie ako 100 krát počuť. Neváhajte nás kontaktovať, ak máte akékoľvek otázky ohľadom správy bytového, alebo nebytového priestoru. Naše riešenia je možné implementovať skutočne do pár minút. Ak hľadáte riešenie na mieru, tak spoločne navrhneme ideálny stav, ktorý Vám pomôže využiť potenciál technológií v náš prospech.
Vaše dotazy nám môžete posielať emailom, alebo priamo telefonicky – kontakty nájdete na našej stránke: https://www.resitech.sk/pb/kontakt, tešíme sa na našu spoluprácu.
Prihláste sa aj vy na odber nášho newslettera.
Dostávajte pravidelné informácie a inšpirácie z oblasti správy bytových domov, informácie o technológiách či príležitostiach čerpania finančných prostriedkov a pod. Zasielame ho takmer každý mesiac v roku. 🙂
© 2025 resitech s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vážime si vaše súkromie
Stránka resitech.sk používa súbory cookies. Cookies používame na analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne.